2011. április 11., hétfő

3. kép szörny

Itt nem vagy nem csak a "szörny" jelenik meg, hanem az is, hogy valami nagyon "szörnyű" dolog történt. Majd a jövőben több kifejezett szörnyábrázolást fogok feltölteni, azonban fontosnak tartom, hogy a szörny nem feltétlenül a bestiát jelenti csupán, hanem a traumát vagy a PTSD-t is. 
A szörny témájú rajzokban végtére is a szembesülési képtelenség dolgozódik fel. Persze ez csak hipotézis, és csak a börtönre vonatkozik.
Vajon miért reped szét a lap?
Vajon miért éppen az alak szájánál és orránál?
Miért fontos a tekintet?
Mit jelentenek a görbe vonalak a repedésben?
Miért kellett a rajzak még egy keretet adni?    

2 megjegyzés:

MS írta...

Nos...A rajzokhoz nem feltétlenül értek, nem vagyok pszichológus sem (inkább néha pszicho, de ezt a börtön teszi...), viszont a kép gondolatébresztő...
A lapon látható "repedés" inkább tépés nyoma, mintha egy darabot valaki kiszakított volna a rajzból. De ki lehetett, és miért? A képnek szerintem nem kerete van, hanem a bal és jobb felső sarkot nézve olyan, mintha a falra lenne felszögelve. Akkor pedig talán nem a tulajdonos tépte ki a hiányzó részt, mert a kép fontos neki, azért őrizte meg a maradékot. Ha harag vagy düh miatt szakítja ki, akkor szerintem az egészet széttépi, és ment volna a levesbe az összes darab...
Ha fogvatartott a tulajdonos, akkor a hiány oka lehet egy eltúlzott, drasztikus biztonsági ellenőrzés, minek okán egy darab eltűnt az érintett személy számára oly fontos képből. De a bv tagjaként ezt a verziót elvetem:)
Lehet egy elítélt társ is a tépéscsináló, személyes bosszúból, kiszúrásból...
Egyébként a nő arca - már ami látszik belőle...- nekem nem tűnik rémültnek, inkább olyan rejtőzködő, bujkáló az arckifejezése...
A repedésben látható görbe vonalak: a szeretett nő képe mellett a fogvatartottak sokszor hajtincseket is őriznek. Talán?

Kris&Timi írta...

egyet értek az előttem szóló kiegészítéseivel. annyit még hozzá tennék, hogy szerintem nem hiányzik semmi a képből, csak a tépett rész lehajlott és ezért nem látszik... emiatt előtűnt a fal mögüle. de én sem vagyok pszicho, csak egy volt bv-s :-)